Plan treningowy dla kobiet
1 vote, 2.00 avg. rating (66% score)

Jak ułożyć własny plan treningowy?

Samo zdecydowanie się na ćwiczenia jest już dużym krokiem, jednak aby przyniosły one odpowiednie efekty, ważne jest ułożenie odpowiedniego planu treningowego. Plan treningowy dla kobiet znacznie się różni od tego dla mężczyzn. Ma to związek z tym, że kobiety zazwyczaj są zwyczajnie słabsze. Dlatego też, jeżeli układa się plan treningowy na własną rękę, to należy szukać takich ćwiczeń, które są odpowiednie do wykonywania dla kobiet. Ponadto bardzo ważne jest stałe zwiększanie ćwiczeń. Nie można ciągle ćwiczyć tak samo, ponieważ może to nie przynieść większych efektów. Ćwiczeń z każdym tygodniem powinno być więcej i powinny być one trudniejsze. Ponadto plan treningowy powinien być również dopasowany do celu, jaki chce się osiągnąć. Inne ćwiczenia będą efektywniejsze, jeżeli chce się schudnąć, a inne jeżeli tylko wymodelować sylwetkę. Jeżeli samemu nie chce się układać takiego planu, to zawsze można wynająć trenera personalnego, który zrobi to za nas. Osoba taka posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie, dzięki którym jest w stanie ułożyć możliwie jak najbardziej efektywny plan treningowy indywidualnie dla każdej osoby. Wtedy ma się pewność, że dane ćwiczenia przyniosą efekty, jakich się oczekuje w krótszym czasie. Ponadto poza samym planem treningowym, ważne jest również dopasowanie diety do ćwiczeń. Dieta ta powinna dostarczać organizmowi wszystkich składników odżywczych, jakie są konieczne do jego prawidłowego funkcjonowania, a przy tym powinna zapobiegać powiększaniu się tkanki tłuszczowej.