Barki trening
1 vote, 3.00 avg. rating (76% score)

Trening na barki

Przede wszystkim obręcz barkowa to jest zbiór naprawdę niewielkich mięśni. Ten naramienny złożony jest po prostu z 3 aktonów, czyli przedniego, bocznego, a także tylnego. Mięśnie naramienne w największej mierze pracują przy niemal każdym ćwiczeniu. Nawet w momencie, kiedy wykonujemy proste ruchy oraz często, to nie robią one absolutnie wrażenia na nich. Stąd też wynika budowa mięśni oraz podział ich włókien. Barki trening dlatego też musi być bardzo złożony. Uwielbiają te partie wysokie zakresy powtórzeń z mniejszym ciężarem oraz nie reagują kompletnie na niskie zakresy powtórzeń z większym ciężarem. Warto to sobie zapamiętać.

W bardzo wielu przypadkach obręcz barkowa rozwija się niezwykle słabo albo minimalnie. Wynika to właśnie najczęściej z nieznajomości budowy mięśni pod względem zawartości zarówno włókien białych, jak i czerwonych. Ludzie kompletnie nie znają właśnie tego stosunku, dlatego też nie wiedzą, że te mięśnie preferują najbardziej objętość, a nie siłę obciążenia, jakim je poddajemy. Oczywiście większość trenujących, nawet tych niezwykle zaawansowanych stażem, trenuje barki na niskich zakresach powtórzeń przy użyciu większych ciężarów. A to jest ogromny błąd. Zmiana podejścia jest więc tutaj kluczowa w takim wypadku. Ważnym jest najbardziej, żeby nieustannie się edukować oraz poznawać w sposób należyty swoje ciało. Wybór o wiele bardziej mniejszego ciężaru, a także częstszego treningu barków i znacznego zwiększenia ilości powtórzeń będzie najlepszym rozwiązaniem w tym wypadku.